Jdi na obsah Jdi na menu
 


Proč dělá nový vůz nového ředitele takový rozruch?

24. 8. 2010

Auto pro šéfa nemocnice vyšlo téměř na milion

velikost textu:
24. srpna 2010 0:00

Ředitel zadlužené karlovarské nemocnice Zdeněk Horák nechce sdělit detaily výběrového řízení na nový služební vůz. „Neupírám občanům právo na informace, ale bylo by to vůči těm firmám nefér,“ říká.

KARLOVY VARY Služební auto Volkswagen Passat CC pro šéfa Karlovarské krajské nemocnice Zdeňka Horáka bylo ještě o 170 tisíc korun dražší, než generální ředitel minulý týden uváděl. Zadlužená nemocnice za vůz zaplatí při tříletém leasingu celkem 970 tisíc korun. Včetně havarijní i zákonné pojistky a pojištění skel.

Nejdřív se Horák nechtěl o celkové částce za manažerský vůz bavit. Podrobnosti leasingu zveřejnil na dotaz MF DNES až včera večer. Detaily poptávkového řízení ale už nechce říct. Není tak jasné, které prodejce aut nemocnice oslovila, aby předložily nabídku.

„Bylo by to vůči těm firmám nefér. V žádném případě neupírám občanům právo na informace, domnívám se ale, že vše má svou mez,“ míní Horák. Ve svém písemném vyjádření uvedl, že nákup manažerského vozu byl zcela v normě amá za to, že se ho kdosi snaží zdiskreditovat. Lidé z nevládní neziskové organizace Transparency International jsou ale přesvědčeni, že nemocnice musí na otázku ohledně poptávkového řízení odpovědět. Nemocnice je firmou stoprocentně vlastněnou Karlovarským krajem.

„Vyhráli jsme například soudní spor o informace s Českými drahami, jejichž stoprocentním vlastníkem není stát. Existují i jiná podobná soudní rozhodnutí o společnostech vlastněných státem či obcemi. Nevstřícnost v takových oblastech může vyvolávat různé pochybnosti i v případech, kde se nic špatného nemuselo stát,“ vysvětlil právník Transparency International Petr Jansa.

Náměstek hejtmana Karlovarského kraje Jaroslav Borka vidí na celé záležitosti jen jedinou vadu. „Při nákupu nového vozu byl poměrně nešťastně zvolený termín, protože nemocnice je ve ztrátě. Jinak si myslím, že generální ředitel, který jezdí daleko na Moravu za svojí rodinou, potřebuje určitý komfort, aby byl operativní amohl tyto cesty absolvovat,“ konstatoval Borka.

Vloni zaznamenala krajská nemocnice ztrátu 52 milionů korun. Náměstek hejtmana nepředpokládá, že by krizový manažer Horák letos udržel vyrovnané hospodaření. To je podle Borky reálné tak za dva roky.

Opoziční krajští zastupitelé nákup manažerského vozu za téměř milion korun kritizují. Například Jiří Kotek vidí celý problém v osobě generálního ředitele. „Tito lidé totiž neumí rozeznat, že to není jejich firma a svěřený mandát či funkce jim nedávají žádná absolutistická práva. Nedokáží se v pokoře sklonit ke společným financím a rozhazují je jako vlastní.“

Takovou interpretaci Horák odmítá. Tvrdí, že díky výběrovým řízením na dodávky zdravotnického materiálu do nemocnice dokázal významně ušetřit a ceny stlačit o miliony korun.

Manažerské auto za téměř milion korun podle Horáka není žádný luxus, ale střední třída. „Proběhlo řádné poptávkové řízení. Přál jsem si VW Passat, používal jsem ho už v minulém zaměstnání. Cítím se v něm bezpečně a je nutný pro moje dlouhé jízdy dvakrát měsíčně domů na Moravu,“ vysvětlil Horák.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj

Autor:

  • Vladimír Zedník

Karlovarský (Kraj Karlovarský)

Nezbytnost, nikoli rozmařilost

velikost textu:
25. srpna 2010 0:00

Fórum čtenářů

výběr z dopisů, redakčně kráceno

»ad Auto pro šéfa nemocnice vyšlo téměř na milion (MFD 24. 8. 2010) Před nástupem do funkce generálního ředitele mi byl garantován osobní vůz. Ten, který používal můj předchůdce Mgr. Fojtík, byl letos na jaře těsně před ukončením jeho pracovního poměru odcizen. Mgr. Fojtík ovšem žádné výběrové řízení na nový vůz nevyhlašoval a nic neobjednával. Udělala to později se souhlasem představenstva ekonomická ředitelka Karlovarské krajské nemocnice Ing. Svobodová, a to pro potřeby celého managementu a dalších vedoucích pracovníků.

Když si uvědomíme, že tito pracovníci ve své činnosti musí obsáhnout všechny tři nemocnice (Karlovy Vary, Sokolov, Cheb), není vůz pro jejich potřeby rozhodně nadbytečný, nýbrž nezbytný. V této době celý „vozový park“ vedení KKN v Karlových Varech představoval starý vůz zn. Octavia daný k dispozici výhradně technickému řediteli Ing. Hruškovi a jeho spolupracovníkům především vzhledem k velkým investičním akcím (výstavba pavilonu akutní medicíny v Karlových Varech a rekonstrukce nemocnice v Chebu). Toto auto je vytížené téměř nepřetržitě.

Já sám jako generální ředitel jsem od dubna do srpna používal starší auto zn. Škoda Superb, zapůjčené Karlovarským krajem. Na vůz pro generálního ředitele proběhlo tzv. poptávkové řízení, které v souladu se zákonem a interními předpisy organizovalo obchodní oddělení krajské nemocnice.

Účastnily se tři firmy a vše bylo řádně vyhodnoceno.

Veškerá dokumentace je uložena na obchodním oddělení.

Automobil byl zakoupen ze skladových zásob, proto jeho cena činí cca 800 000 korun, a to na leasingovou smlouvu. Leasing je rozložen do období několika let, aby byl výhodný pro nemocnici a nezatěžoval její cash flow.

Vůz nemá nadstandardní výbavu, pouze automatickou převodovku. Potahy jsou látkové a je zde běžné navigační zařízení.

Akontace leasingové společnosti je plně hrazena z pojistného plnění za odcizený vůz. Úhrada byla pojišťovnou potvrzena a peníze obdržíme v nejbližších dnech. Pojišťovna čeká jen na konečné vyřízení administrativních formalit s policií (závěrečný protokol).

Závěrem bych chtěl shrnout, že jsem nastoupil do Karlovarské krajské nemocnice s jasným zadáním a snahou jí dle svých sil a schopností pomoci a nikoliv uškodit, jak je v tisku veřejnosti podsouváno.

O autorovi| Zdeněk Horák generální ředitel Karlovarské krajské nemocnice

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - karlovarský kraj

Autor:

  • Zdeněk Horák
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 


Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< září / 2019 >>


Statistiky

Online: 1
Celkem: 14438
Měsíc: 253
Den: 8